SZKOLENIE PRZYSZŁYCH TUTORÓW
Edyta Chodorowska - 18.11.2025 o 16:48
Grupa nauczycieli IV Liceum Ogólnokształcącego od września br. bierze udział w cyklu szkoleń poświęconych tutoringowi szkolnemu, czyli nowoczesnej metodzie wspierania uczniów w rozwoju osobistym i edukacyjnym. W zajęciach uczestniczą zarówno nauczyciele z wieloletnim doświadczeniem, jak i młodsi pedagodzy, którzy niedawno rozpoczęli pracę w liceum.
Grupa nauczycieli IV Liceum Ogólnokształcącego od września br. bierze udział w cyklu szkoleń poświęconych tutoringowi szkolnemu, czyli nowoczesnej metodzie wspierania uczniów w rozwoju osobistym i edukacyjnym. W zajęciach uczestniczą zarówno nauczyciele z wieloletnim doświadczeniem, jak i młodsi pedagodzy, którzy niedawno rozpoczęli pracę w liceum.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z ideą tutoringu jako narzędzia indywidualnej pracy z uczniem. W trakcie warsztatów omawiane są kluczowe elementy tej metody: budowanie relacji opartej na zaufaniu, prowadzenie rozmów rozwojowych, stawianie celów edukacyjnych oraz wspieranie ucznia w samodzielnym odkrywaniu swoich mocnych stron.
Szkolenie ma charakter praktyczny – nauczyciele biorą udział w symulacjach rozmów tutoringowych, analizują przykłady z praktyki szkolnej i wspólnie zastanawiają się, jak wdrożyć tutoring w codziennej pracy.
Warto podkreślić, że ta forma rozwoju zawodowego pozwala na nowo spojrzeć na relację z uczniem – nie tylko jako nauczyciel, ale również mentor i towarzysz w procesie uczenia się.
Tutoring może stać się skutecznym narzędziem wspierającym indywidualizację nauczania oraz budowania motywacji uczniów do uczenia się i rozwoju.



